01/10/2022

Lamentem la mort del periodista i escriptor Àngel Casas

Àngel Casas (Barcelona, 1946 – Ibídem, 2022), periodista, crític musical i escriptor barceloní d’amplia i dilatada trajectòria, fou un dels grans referents del món de la televisió i considerat per molts professionals del sector com un dels millors entrevistadors del panorama nacional.

Presentador de programes com Musical Express (1080-1983), avui dia considerats de culte i que van apropar corrents musicals aliens al sentit comercial al gran públic, amb el talk-xou Àngel Casas Show (1984-1988), emès a la televisió de Catalunya i Un dia és un dia (1990-1993), a TVE1, va conseguir encara més projecció popular. La seva faceta televisiva i radiofònica li va donar dos Premis Ondas, el 1972 i el 1986, l’Antena d’Or, el premi Atlàntida i el Premi d’Honor a la Trajectòria al Festival Zoom 2017, entre d’altres; el 2007 va rebre la Creu de Sant Jordi.

Amb Quaderns Crema va donar sortida a la major part de la seva producció literària, amb la qual va constituïr-se com un dels grans cronistes del nostre temps, centrant-se sobretot en el barri de la seva infantesa, Sants, mitjançant un estil realista i cru, però també poètic i delicat. Entre la seva obra s’hi compten tres novel·les, Fred als peus (Quaderns Crema, 2002), L’home a qui se li precipitaven els esdeveniments (2005), Sidonie té més d’una amant (2020) i L’agonia de Bakunin (2022) a més de l’assaig L’esperit del vi (2004), el recull d’entrevistes i les seves circumstàncies Memòries d’altres (Quaderns Crema, 2008), el cançoner ¿Nadal? No, gràcies (Quaderns Crema, 2018) i el recull de contes Carta d’una desassossegada (Quaderns Crema, 2019).

EmailFacebookTwitter
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *