13/04/2016

L’Àfrica com a relat. Conferència de Chigozie Obioma

Imatge de l'entrada "L'Àfrica com a relat. Conferència de Chigozie Obioma"

Després de l’èxit de la seva primera novel·la, el jove autor nigerià Chigozie Obioma arribarà a Barcelona per compartir la seva visió sobre la realitat del seu país i la construcció de l’Àfrica com a relat. Serà el dimecres 13 d’abril, a les 18:30h, al CCCB. La seva conferència s’emmarca dins el cicle Making Africa.

A la seva primera novel·la, Els pescadors, Chigozie Obioma explica la història de quatre germans afectats per una maledicció del boig del poble. Sobre el rerefons de les eleccions anul·lades del 1993, moment clau en la història de Nigèria, l’autor teixeix una paràbola sobre els problemes del seu país natal, tractant temes com la colonització, la corrupció i el fratricidi amb subtilesa i profunditat. Què té a veure la profecia d’un malalt mental amb la colonització anglesa? Aquesta maledicció té poder propi o és atorgat per aquells que hi creuen?

Chigozie Obioma és un escriptor nigerià i professor assistent de literatura i escriptura creativa a la Universitat de Nebraska-Lincoln. The New York Times l’ha definit com «l’hereu de Chinua Achebe». Acaba de publicar la seva primera novel·la, Els pescadors, nominada al Premi Man Booker 2015 (Quaderns Crema la publicarà el mateix dia, dimecres, 13 d’abril).

Cliqueu aquí per a més informació sobre la conferència

EmailFacebookTwitter