Santiago Rusiñol
La “Niña Gorda”
En un entresol del Torrent de l’Olla de Gràcia neix una criatura excepcional: una nena que pesa set o vuit quilos. Ben aviat els pares —En Giordano Bruno, lliurepensador i repartidor d’entregues, i la Narcisa, catòlica de la reserva—no saben què fer per educar i per alimentar la filla que la Naturalesa els ha donat. Com més va, la noia menja més i plora més, i la sola cosa que la interessa és llegir els fulletons que reparteix En Giordano, en el sentimentalisme tràgic dels quals descobreix l’única vida que per ella té sentit. L’arribada d’un vell amic, un domador procedent de l’Argentina, possibilitarà la solució del futur de la noia i la seva família: decideixen muntar una barraca de fira, un «Palau dels fenòmenos» on el públic podrà admirar les habilitats del domador, la meravellosa pell d’un tatuat i, com a plat fort, la niña gorda. Novel·la fulletonesca i paròdica—i també ideològica, en la mesura en què s’hi planteja d’una manera característica en Rusiñol el problema de la relació entre Naturalesa i Art—, La «Niña Gorda» ha hagut d’esperar més de seixanta anys abans de tornar a estar a l’abast dels lectors en volum solt.
Col·lecció: Narrativa > Biblioteca Mínima (26)
Autor: Santiago Rusiñol
ISBN: 978-84-7727-064-5
Edició: 1a
Enquadernació: Rústega cosida
Format: 13,1 x 21 cm
Pàgines: 168
Idioma: Català
En un entresol del Torrent de l’Olla de Gràcia neix una criatura excepcional: una nena que pesa set o vuit quilos. Ben aviat els pares —En Giordano Bruno, lliurepensador i repartidor d’entregues, i la Narcisa, catòlica de la reserva—no saben què fer per educar i per alimentar la filla que la Naturalesa els ha donat. Com més va, la noia menja més i plora més, i la sola cosa que la interessa és llegir els fulletons que reparteix En Giordano, en el sentimentalisme tràgic dels quals descobreix l’única vida que per ella té sentit. L’arribada d’un vell amic, un domador procedent de l’Argentina, possibilitarà la solució del futur de la noia i la seva família: decideixen muntar una barraca de fira, un «Palau dels fenòmenos» on el públic podrà admirar les habilitats del domador, la meravellosa pell d’un tatuat i, com a plat fort, la niña gorda. Novel·la fulletonesca i paròdica—i també ideològica, en la mesura en què s’hi planteja d’una manera característica en Rusiñol el problema de la relació entre Naturalesa i Art—, La «Niña Gorda» ha hagut d’esperar més de seixanta anys abans de tornar a estar a l’abast dels lectors en volum solt.