Catàleg

Axel Munthe

La història de San Michele

Autobiografia d'un metge suec

Traducció d'Albert Nolla

Axel Munthe, metge de fama internacional, va exercir durant anys al sud d’Itàlia, on va lluitar infatigablement contra les epidèmies de tifus i còlera, així com contra les seqüeles fatals dels terratrèmols que assolaven la regió. Va ser aleshores quan va descobrir les ruïnes d’una antiga vil·la de l’emperador Tiberi a l’illa de Capri i, amb l’ajut del mastro Nicola i els seus tres fills, va decidir reconstruir-la. Al llarg de cinc estius van treballar de valent sota el cel radiant de la costa Amalfitana per fer realitat el seu ambiciós projecte: crear en aquell lloc privilegiat un refugi de pau. La història de San Michele relata la realització d’aquest somni, gràcies al qual Munthe va descobrir no només tota mena de vestigis del passat, sinó un bon nombre de personatges irrepetibles que el van acompanyar mentre voltava pel món. Un veritable clàssic de la literatura de viatges que captivarà avui els lectors com porta fent-ho des que va veure la llum el 1929.

Ecoedició

Aquest títol s’ha publicat seguint els criteris de l’ecoedició, que té com a objectiu reduir l’impacte ambiental del sector editorial i garantir l’aplicació de pràctiques respectuoses amb el medi ambient. El llibre té l’ecoetiqueta de l’Institut de l’Ecoedició, que serveix per calcular, minimitzar i comunicar l’impacte ambiental associat a la seva producció. Pots veure-la aquí.

Comentaris de la premsa

«Qui llegeixi aquest llibre s’ho passarà molt bé! Si l’autor no confessés en el subtítol que es tracta d’una autobiografia, el llegiríemc om si fos una novel·la, tan fabulosos i, fins i tot, inversemblants ens semblen alguns dels fets que hi recrea».
Jordi Llavina, Ara

«Munthe ofereix una vida observada amb atenció, compassió i amb una certa ironia. Alhora, és capaç de copsar la bellesa i el dolor, el mite i la realitat i no reduir-los. En un moment en què la literatura tendeix sovint a la simplificació o a la immediatesa, La història de San Michele ens recorda que la vida sovint és contradictòria i fragmentària i que, escriure-la, podria ser l’única manera de donar-li una forma que no la traeixi del tot».
Tània Soler, Núvol

«Un llibre summament fascinant, il·luminador en l’anàlisi de les persones, desbordant d’humor i amb una ironia esmolada, més i tot que el bisturí d’un cirurgià. Alguns capítols són autèntiques trames de Maupassant pel seu realisme concís i dramàtic».
New York Herald Tribune